Poza zakładami ubezpieczeń wymienionym powyżej Agent nie prowadzi działalności na rzecz innych zakładów ubezpieczeń.
- Dane firmy Agenta Ubezpieczeniowego:
MULTIDORADCY24 sp. z o.o.
Pułaskiego 22/3, 45-048 Opole
NIP 754 3099288
REGON 362726802
KRS 000058021
BIURO
Katowicka 65/1a
45-061 Opole
Agent wykonuje działalność na terenie Polski.
III. Numer wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych:
MULTIDORADCY24 sp. z o.o. 11228824/A
Rejestr jest prowadzony przez Komisję Nadzoru Finansowego. Informacje na temat wpisu do rejestru można sprawdzić za pośrednictwem przeglądarki internetowej pod adresem: https://rpu.knf.gov.pl. Na wyświetlonym formularzu należy wypełnić co najmniej 2 pola zawierające dane agenta ubezpieczeniowego.
- W związku z proponowaną umową ubezpieczenia agent ubezpieczeniowy otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne wliczone w składkę ubezpieczeniową. Agent nie otrzymuje innych korzyści.
- Dystrybutor nie posiada akcji ani udziałów zakładów ubezpieczeń uprawniających do co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu.
- Informacja o możliwości złożenia reklamacji, skarg oraz pozasądowego rozwiązywania sporów.
Niniejszym informujemy o możliwości złożenia reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozstrzygania sporów. Taką możliwość posiada klient korzystający z usług pośrednika ubezpieczeniowego, co wynika z ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz.U. z 2017 r., poz. 2270) oraz ustawą o dystrybucji ubezpieczeń (Dz.U. z 2017 r., poz. 2486).
Osoba fizyczna , osoba prawna lub spółkę nieposiadającą osobowości prawna będąca klientem pośrednika ubezpieczeniowego może złożyć reklamację:
– w zakresie związanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową – do zakładu ubezpieczeń;
– w zakresie nie związanym z ochroną ubezpieczeniową do Multidoradcy24 sp. z o.o. listownie lub osobiście w biurze [45-061 Opole, Katowicka 65/1a]
Poreklamacyjne postępowanie interwencyjne lub poreklamacyjne postępowanie polubowne prowadzi Rzecznik Ubezpieczonych.
Wnioski o podjęcie postępowania można składać na adres Biura Rzecznika Finansowego, Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa lub pocztą elektroniczną (szczegóły na stronie Biura pod adresem www.rf.gov.pl). Ponadto w przypadku usług zakupionych przez Internet narzędziem służącym do pozasądowego rozstrzygania sporów jest platforma prowadzona przez Komisję Europejską pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.
Informacja o możliwości złożenia przez klienta reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozwiązywania sporów w PZU SA:
- Reklamację, skargę lub zażalenie składa się w każdej jednostce PZU SA obsługującej klienta.
- Reklamacja, skarga lub zażalenie mogą być złożone w formie:
- pisemnej – osobiście albo przesyłką pocztową w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe, na przykład pisząc na adres: PZU SA ul. Postępu 18A, 02-676 Warszawa (adres tylko do korespondencji);
- ustnej – telefonicznie, na przykład dzwoniąc pod numer infolinii 801-102-102, albo osobiście do protokołu podczas wizyty w jednostce, o której mowa w ust. 1;
- elektronicznej – wysyłając e-mail na adres reklamacje@pzu.pl lub wypełniając formularz na pzu.pl.
- PZU SA rozpatruje reklamację, skargę lub zażalenie i udziela na nie odpowiedzi, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania, z zastrzeżeniem ust. 4.
- W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w ust. 3, PZU SA przekazuje osobie, która złożyła reklamację, skargę lub zażalenie informację, w której:
- wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
- wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
- określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji, skargi lub zażalenia.
- Odpowiedź PZU SA na reklamację, skargę lub zażalenie zostanie dostarczona osobie, która je złożyła, w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, z tym że odpowiedź można dostarczyć pocztą elektroniczną wyłącznie na wniosek osoby, która złożyła tę reklamację, skargę lub zażalenie.
- Osobie fizycznej, która złożyła reklamację przysługuje prawo wniesienia do Rzecznika Finansowego wniosku dotyczącego:
- nieuwzględnienia roszczeń w trybie rozpatrywania reklamacji;
- niewykonania czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą tej osoby w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację.
- Reklamacje, skargi i zażalenia rozpatrywane są przez jednostki organizacyjne PZU SA, które są właściwe ze względu na przedmiot sprawy.
- Reklamacje uregulowane są w ustawie o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym oraz w ustawie o dystrybucji ubezpieczeń.
- PZU SA przewiduje możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów.
- Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla PZU SA do pozasądowego rozpatrywania sporów, jest Rzecznik Finansowy, którego adres strony internetowej jest następujący: rf.gov.pl.
- Ubezpieczającemu, ubezpieczonemu i uprawnionemu z umowy ubezpieczenia, będącemu konsumentem, przysługuje prawo zwrócenia się o pomoc do Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumenta.
- W przypadku umowy zawieranej za pośrednictwem Internetu, konsument ma prawo skorzystać z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów i złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (Platforma ODR) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. – adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Za działanie Platformy ODR odpowiada Komisja Europejska. Adres poczty elektronicznej do kontaktu z PZU SA to: reklamacje@pzu.pl.
- W zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową:
- odpowiedź na reklamację zostanie udzielona bezpośrednio przez multiagenta;
spór miedzy klientem a multiagentem może być zakończony w drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów.
VII. Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych
Jako agent reprezentujący wiele zakładów ubezpieczeń (tzw. „multi-agent”) przetwarzamy Państwa dane na mocy umów powierzenia, zawartych przez nas z tymi zakładami. Dlatego w trakcie przygotowania konkretnej oferty oraz w czasie zawierania i wykonywania umów ubezpieczenia udostępniamy Państwu informację dotyczącą zasad i celów przetwarzania danych przygotowaną przez konkretny zakład ubezpieczeń.
Jednocześnie w niektórych okolicznościach jesteśmy niezależnym administratorem danych osobowych, w sytuacjach, w której świadczona naszym klientom usługa pośrednictwa ubezpieczeniowego nie dotyczy konkretnego zakładu ubezpieczeń (na przykład analiza potrzeb ubezpieczeniowych prowadzona w celu zaproponowania konkretnej oferty). W związku z tym jako niezależny administrator danych osobowych informujemy, że:
- Administratorem jest MULTIDORADCY24 sp. z o.o., ul. GEN. KAZIMIERZA PUŁASKIEGO 22/3, OPOLE, 45-048 OPOLE
Dane kontaktowe do administratora:
Telefon: 537 88 66 24
Poczta elektroniczna: obsluga@multidoradcy24.pl
- Dane przetwarzamy w celu:
– realizacji umowy o świadczenie usług pośrednictwa,
– realizacji przepisów ustawy o dystrybucji ubezpieczeń,
– marketingu usług własnych,
– innych prawnie uzasadnionych czynności (np. rozpatrywanie reklamacji).
- Przetwarzamy dane w oparciu o następujące podstawy prawne:
- a) realizacja umów (w szczególności umowy o wykonanie usługi pośrednictwa, która zaczyna się z chwilą wyrażenia przez Państwa woli podjęcia czynności służących zawarciu umowy ubezpieczenia;
- b) uzasadniony interes administratora danych (w szczególności czynności marketingowe);
- c) obligujące nas do przetwarzania danych przepisy prawa;
- d) zgoda osoby, której dane dotyczą (jeżeli nie posiadamy innych podstaw prawnych).
- Jako administrator dane możemy udostępniać:
– naszym podwykonawcom (osobom trzecim, którym zlecamy realizację czynności związanych
z przetwarzaniem danych, na przykład firmie informatycznej która obsługuje nasze oprogramowanie).
– zakładom ubezpieczeń (w związku z realizacja umowy pośrednictwa – w celu sporządzenia oferty i wykonania innych czynności przedkontraktowych oraz w celu zawarcia i wykonania umowy
ubezpieczenia).
Dane przechowujemy przez okres określony prawem, w którym mogą być zgłaszane skargi lub
roszczenia z tytułu usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego. Ponadto w przypadku konieczności
przetwarzania danych dla celów księgowych, okres przechowywania wynika z przepisów o księgowości.
Jeżeli podstawą prawną jest zgoda – dane przechowujemy przez okres wskazany w treści zgody lub do
czasu wycofania zgody.
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
– dostępu do swoich danych,
– do ich sprostowania,
– do przeniesienia danych do innego podmiotu,
– do żądania usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania,
– do sprzeciwu wobec decyzji podjętych automatycznie,
– do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który jest organem nadzorczym w
zakresie danych osobowych.
Nie przekazujemy Państwa danych do kraju trzeciego ani międzynarodowych organizacji.
Nie podejmujemy decyzji zautomatyzowanych. Podanie Państwa danych w celu wykonania usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego w zakresie czynności przygotowawczych oraz analizy potrzeb ubezpieczeniowych jest dobrowolne. Ich podanie warunkuje jednak często możliwość uzyskania usługi (np. możliwość pozyskania wiążących ofert ubezpieczeniowych).